Please select a page for the Contact Slideout in Theme Options > Header Options

Багато крафтових пивоварень переживають не найкращі часи, – Дмитро Некрасов

Багато крафтових пивоварень переживають не найкращі часи, – Дмитро Некрасов
Липень 4, 2019 CraftBeer

Багато крафтових пивоварень переживають не найкращі часи, – Дмитро Некрасов

“Картина на сьогоднішній день не райдужна: багато крафтових підприємств переживають не кращі часи, аж до закриття, продажу бізнесу. Але на мою думку, це буде хорошим уроком тим, хто тільки починає цю діяльність, і тим, хто зараз її веде: свій труд треба не боятися оцінювати і оцінювати правильно! Якщо ви думаєте, що за ваш продукт стільки не заплатять, відповідно, не варто трудитися”, – цитують “Пиво і Технології” головного пивовара FDB Дмитра Некрасова.

Я відвідав форум пивоварів і рестораторів, який відбувся нещодавно у Львові. Послухав різних спікерів, натомість ніяк не знайду часу самостійно відписатись про нього. Тому наразі публікуємо реліз від самих організаторів. Зі збереженням усього, тому “Увага!” в тексті багато назв різних компаній, брендів, згадується і Львіварня і “Старгород”, фестівські заклади і інші справи притаманні тому, що ми тут на сайті називаємо канцеляркою.

Отже,

VII Форум пивоварів і рестораторів об’єднав крафтове комюніті України та закордону у Львові: курс на розбудову ринку!

18-19 червня вже сьомий за рахунком Форум пивоварів і рестораторів зібрав на території Fest Republic власників і керівників ресторанів-пивоварень, досвідчених початківців пивоварів, технологів і маркетологів середніх і міні-пивоварень, українських та зарубіжних виробників задля розбудови галузі, що стає рушійною й для інших секторів промисловості країни, та розвитку кожного окремого бренду. Це 200 учасників з України, Польщі, Чехії, Швеції, Франції, Бельгії, 23 компанії-виробники, що презентували свої продукти, рішення та послуги, фуд-партнери, які пригощали крафтовими смаколиками та сидром українського виробництва. Кращі спікери та експерти, пивовари та ресторатори, що стояли у витоків крафта в нашій країні, насичена дводенна програма – це все про Форум.

Читайте також про каскару в пиві

Приємно було бачити у залі нові обличчя та постійних учасників, з якими пройдено шлях вже у сім Форумів, від самого зародження крафтової революції в країні. Як зазначила засновниця проекту “Технології та Інновації”, авторка ідеї Форуму Катерина Конєва на відкритті, незважаючи на початок “гарячого” сезону у пивоварів, коли кожна хвилина має значення, вони все ж знайшли час відвідати захід. Разом ми взяли курс на розбудову крафтового ринку, і тільки спільними зусиллями можемо зробити Україну пивоварною країною!

Крафтовий рух, що долає всі перешкоди на своєму шляху до розвитку та становлення, приймав у Львові “Театр пива “Правда”, на атмосферній території Fest Republic і, власне, у “Правді”.

– Я почув слово “Правда” в 10 разів більше на Форумі, ніж коли ми організовували тут пивний фестиваль самі. Дуже дякую! Як же не допомагати, як не підтримувати цю галузь! – відзначив на відкритті Форуму Юрій Заставний, співзасновник “Правди”, пивовар. – Це одна з найкращих діяльностей у моєму житті – варити пиво. Пиво нас зібрало разом, і основна його задача – це соціальна роль, це спілкування. Ваша інвестиція часова і грошова у приїзд сюди буде втрачена, якщо ви до обіду не познайомитеся кожен з трьома новими людьми, а після обіду ще з трьома. Спілкування – це те, що нас сюди привело. Спілкуйтеся, насолоджуйтеся, ми знаходимося в найкращому бізнесі!

світлина beertechdrinks.com

Центральною темою конференц-дня стали технології та інновації, як рушійна сила розвитку пивоварної галузі. Говорили про нові можливості хмелю і солоду, пивну ідентичність України, про розлив і тару, інвестиції, порівнювали способи затирання – декокцію та інфузію, проводили роботу над помилками у створенні власної пивоварні. Розбирали особливості впровадження системи НАССР. Юридичні питання і тонкощі інтелектуальної власності допомогли зрозуміти експерти ППФ “Пахаренко і Партнери” – Головного Юридичного партнера заходу. В рамках секцій маркетингу та економіки говорили про концепції пивного ресторану, пивний роздріб, фудпейринг.

Читайте також про пілснер як ополіскувач рецепторів поміж “іпою”

Як відзначив Дмитро Некрасов, головний пивовар FDB, хрещений батько багатьох українських та зарубіжних пивоварень, формат Форуму з кожним роком покращується, нових облич стає більше, і хочеться, щоб аудиторія була ще масштабнішою, з крафтом було пов’язано ще більше людей. На питання, що сьогодні стоїть на порядку денному у середніх та міні-виробників, відповідає так:

– Картина на сьогоднішній день не райдужна: багато крафтових підприємств переживають не кращі часи, аж до закриття, продажу бізнесу. Але на мою думку, це буде хорошим уроком тим, хто тільки починає цю діяльність, і тим, хто зараз її веде: свій труд треба не боятися оцінювати і оцінювати правильно! Якщо ви думаєте, що за ваш продукт стільки не заплатять, відповідно, не варто трудитися. Адже тільки на ідеї, на хайпі, насназі родину не нагодуєш, з “гаражу” не вийдеш, на жаль. Непрості часи, але ті, хто виживуть, будуть сильними. Радує, що цікавість не зникла в людей, що розмови на теми “все складно” не лякають, а змушують задуматися. Якими бачу завдання українських крафтових пивоварень на майбутнє? Стати стабільними у фінансовому відношенні, стабільними у відношенні до продукту. І так само поважати один одного, – як би не хотілося мокнути конкурента обличчям у бруд!

Тож програма Форуму була насичена теорією, практикою і спілкуванням – таким важливим для пивоварів обміном досвідом та об’єднанням навколо вирішення глобальних для галузі питань. Приємною паузою у череді виступів стала “Відкрита народна дегустація” пива від українських виробників, в тому числі – переможців конкурсів East European Beer Award 2017 і 2018. Представлено було пиво від Red Cat Brewery, FDB, “Волинський бровар”, “Приватна одеська броварня”, “Рівень”, Ale Point, Rock Dog Brewery, СОФПИВКОМ ДОР, “Карабас-Барабас”.

Читайте також про інвесторів, які хочуть купити українські пивоварні

Презентація страв з равликів від засновниці ферми “Західний равлик” Ірини Юськевич стала не тільки гастрономічним відкриттям для багатьох учасників, а й новим варіантом поєднання смаків для пивного фудпейрингу. Нікого не залишили байдужими витончені закуски українського виробництва: тарталетки з равликами, з вершковим сиром та зеленню – з медово-лимонним соусом і гострі, з соєвим соусом, паприкою та часником .

Протягом усього конферец-дня працювала традиційна виставка обладнання, технологій, сировини, пакування, розливу, закупорювання та супутніх товарів для пивоваріння. Свої продукти і рішення, нові розробки презентували компанії-виробники та імпортери: FERMENTIS, Група компаній “Харвест Агрохім Україна”, ТОВ “Термо-Пак”, ТОВ “Донау Лаб Україна”, ТОВ “Сфера СІМ”, Pontum AB, Browamator/HeyHops, Atlas Brewery Design, ГЕА Україна, Castle Malting, Пет Технолоджиз, ПрАТ “Ветропак Гостомельський Склозавод”, ТОВ “Електроприводи Белімо Україна”, “Бюлер”, ТОВ “Філ-тек”, ТОВ “ЕМСІТІ КОМПАНІ”, ПП “Сезам Іва”, ТМ “Теплі моря”, ШКВАРКА м’ясні делікатеси, MagNum-beer, “РОЯЛ ФРУТ ГАРДЕН”, ФОП “ХВИЛЯ”, Мова Імпорт, Beer Set.

І виставка, і теоретична частина Форуму охопили найактуальніші теми галузі: інновації, технології пивоваріння, підвищення якості пива, ефективні продажі, маркетинг, експорт, успішні пивні заклади.

Учасникам запам’ятається й практична частина другого дня Форуму: Пивний тур, Гурме-тур, колабораційна варка пива, work-shop для пивоварів.

Читайте також про один мільйон інвестицій в пивоварню

Львівські локації Пивного туру “Крафтовий шлях” дарували натхнення та ідеї: музейно-культурний комплекс пивної історії “Львіварня” – єдиний в Україні інтерактивний музей пива, й один з найсучасніших, з 200 експонатами; піцерія “Тісто”, яка пригощала чудовими поєднаннями зі справжньої італійської піци із дров’яної печі та крафтового пива; пивний магазин мережі Beer Set, що має найбільший у Львові вибір крафтого пива та відоміших сортів розливного пива України; ресторан-пивоварня “Старгород” – чеська пивоварня, що варить пиво за чеською технологією і тільки з чеських інгредієнтів. В “Старгороді” не тільки частували стравами і пивом власного виробництва, а й провели справжню екскурсію на виробництво.

Насолодою для гурманів та поціновувачів креативних концепцій став Гурме-тур закладами Холдингу емоцій !Fest: Перша Львівська Грильова Ресторація М’яса та справедливості, Реберня “Під Арсеналом”, паб “Пошта на Друкарській”, “Театр пива “Правда”. Шеф-кухарі, пивовари та керівники цих закладів вразили своєю гостинністю та теплом.

світлина beertechdrinks.com

Надзвичайно цікавий чотиригодинний work-shop для пивоварів провів Йіндржих Хейн, експерт пивоваріння з Чехії, співзасновник компанії “Czech Brewmasters” і культових пивоварень “На Копечку” і Kunratice. Тема семінару “Найпоширеніші проблеми в малих пивоварнях: як їх подолати?”. Експерт докладно розкрив проблеми з якістю та її стабільністю, стійкістю і гігієною пива. Практичним елементом стали дегустації пива – три тести дегустаційних здібностей учасників.

Читайте також про магазин домашнього пивоваріння в США

– Я помітив, що проблеми, з якими мають справу пивовари, власники пивоварного бізнесу в Україні, дуже схожі з тими, які були у нас 10 років тому, коли в Чехії почалася крафтова революція, – коментує Йіндржих Хейн. – Це, зокрема, складнощі в роботі з продуктом на ринку, і ми вже знаємо, як їх вирішувати. Проблеми, як продавати свою продукцію, як подавати її споживачам, як забезпечити стабільність смаку, забезпечити, щоб проданий товар не повернувся в якості рекламації – це дуже важливі моменти, і складні для крафтових пивоварень, адже ресурси обмежені. Існує багато способів вирівняти цю ситуацію, про них я говорив на work-shop. Існує багато підходів, починаючи з маркетингу, наприклад, якщо маєте обмежений термін зберігання, то з цього недоліку можна зробити перевагу. І є технологічні способи, щоб просто подовжити термін придатності пива.

Стосовно проблем, з якими можуть зіткнутися пивовари у подальшому: великі гравці ринку помітять, що крафтовий сегмент зростає, зрозуміють, що він рентабельний, і увійдуть в нього. Оскільки в них ресурси, по відношенню до крафтовиків, необмежені, будуть застосовувати свої маркетингові підходи, дистрибуційні можливості та виробничі потужності, чим будуть становити загрозу крафтовому ринку. Як у будь-якій культурі.

Просто ви маєте бути до цього готовими та впевненими у собі. Навіть у такій ситуації можна бути успішним. Одночасно з іншими заходами розпочалася колабораційна варка пива на новому заводі “Правди”, який мали змогу відвідати з екскурсією всі учасники Форуму наприкінці конференц-дня. Варили Віденський лагер з українським колоритом – додаванням української сировини та спецій.

– Форум дуже сподобався, як завжди порадувала дружня атмосфера крафтового ком’юніті в Україні,мені здається, не кожна галузь може похвалитися цим! Ми всі переслідуємо одну мету – популяризувати крафтове пивоваріння в нашій країні. І такий захід як раз допомагає людям знаходити один одного, ділитися досвідом і говорити про якісь методи досягнення цих цілей, – ділиться враженнями Катерина Кривега, представниця харківської пивоварні Red Cat Brewery. – Сьогодні ми займаємо 1-1,5% ринку. Відповідно, це говорить про те, що нам потрібно ще більше популяризувати крафт! Надихнула на Форумі ідея підтримувати один одного – українських виробників сировини та обладнання. Це хороший шлях, щоб Україна стала крафтовою! І дуже вразила тема фудпейрингу, дуже цікава, змусила експериментувати зі стравами і пивом цього ж вечора.

CraftBeer (за матеріалами Технології та Інновації)

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of