Please select a page for the Contact Slideout in Theme Options > Header Options

Семен Хомусько: Інвестори звертаються з питаннями купівлі української пивоварні

Семен Хомусько: Інвестори звертаються з питаннями купівлі української пивоварні
Травень 29, 2019 CraftBeer
Семен Хомусько

Семен Хомусько: Інвестори звертаються з питаннями купівлі української пивоварні

Під час першого Craft&Vinyl Семен Хомусько розповідав, що облаштовує пивні полиці “Сільпо” десь з 2008 року. Лише в період 2014-го вони йому почали подобатись. Але до сьогодні він ще не зовсім задоволений ними: “Внутрішній перфекціоніст, як черв’як: він живе всередині і постійно штовхає нас щось робити нове”.

Вже на цьому Craft&Vinyl Music Festival вдалось коротко поспілкуватись з керівником напрямку Власний імпорт “Сільпо”. І вирвати деякі тези з розмови:

  • За останні півтора роки люди більше купують українського крафтового пива. Це дуже проста кореляція – стабільний курс, спокійне населення, збільшення попиту. Але до виконання плану з продажів крафтового пива, який у нас є, ще далеко.
  • Ніша українського крафту – це між дорогим імпортом і дешевим вітчизняним пивом. Український крафт не канібалізує імпортне пиво, а воно збільшує категорію пива як таку. Це органічний ріст. Я б не сказав, що воно замість імпортного пива.

Читайте також як потрапити на полицю “Сільпо”

  • Є класифікація магазинів. На жаль, ми не можемо поставити крафт в кожному “Сільпо”. Деякі магазини розташовані в соціальних районах.

Ми ще далеко до прибутку

  • Поставити український крафт на полиці – це наша стратегічна місія. З комерційної точки зору, рітейлу, воно не має нічого спільного з економікою. Ми ще далеко до прибутку. Повноцінно прибутковим проект буде, коли це з’явиться нормальний, потужний фронт, не лише від двох постачальників, а від багатьох стабільних, якісних, надійних виробників. Подібний проект у нас – це “Лавка традицій”, де ми розвиваємо фермерські продукти. Воно не має нічого спільного з економікою підприємства взагалі. Наша задача як менеджерів, зробити ці проекти принаймні “нульовими”.
Слайд з презентації “Сільпо” під час Craft&Vinyl 2019р.
  • Український крафт не платить за позицію на полиці (загалом, згідно з презентацією “Сільпо”, на ринку платять 200 тисяч гривень за одну позицію в супермаркеті – ред.). Жоден український крафтовий пивовар не може собі зараз це дозволити. Це порівняння (в презентації – ред.) для того, щоб розуміли різницю і мінус, який генерується, коли ми займаємо полиці пивом, яке не дає нам доходу. Імпорт немає таких привілеїв. Наприклад, крафтове імпортне пиво повинне досягати достатньої маржинальності, щоб ми могли їх представляти на полицях. Сьогодні воно її досягає (і це попри серйозні знижки, які часом є в “Сільпо” – ред.).

Читайте також про біль, дощ і крик радості на фестивалі Untappd

  • Якщо порівнювати, то сьогодні вже набагато більше пивоварень, які варять якісне пиво, які розуміють різницю між якісним і не впадають в депресію, коли кажеш, що з пивом треба ще попрацювати. Але на ринку потрібний масштабний вибух для поштовху. Зараз ми бачимо певний застій.

На моїй пам’яті, ми два рази заморожували контракти через нестабільність

  • За останній рік до мене зверталось багато іноземних інвесторів пов’язаних з цим бізнесом, щоб я порекомендував українську крафтову пивоварню для купівлі. Тому попит на них є. Не можу сказати, хто саме це був. Я не рекомендував. Я патріот і не хочу, щоб це відбувалось. Мені більше імпонує американський сценарій independent brewery.
  • Зараз ми можемо говорити про стабільність на ринку, зокрема курсову. Ми дуже залежимо від виборів, від економічних коливань і навчились не покладатись лише на сподівання. На моїй пам’яті, ми два рази заморожували контракти через нестабільність – це у 2008-09 роках і в 2013-14 рр. Зараз ми цього не робили і не плануємо, лише додаємо в оборотах.

В презентації менеджерки Fozzy Group вказувалось, що за два з половиною роки в мережі продали 650 тисяч пляшок українського крафтового пива. А приріст продажів в 2018-му склав 27% в порівнянні з 2017 р.

Вже давно в “Сільпо” можна знайти Правду, Varvar, віднедавна – Underwood (в Києві, з перспективою по всій країні), і запорізьку SD Brewery (поки що лише в Запоріжжі, але також з перспективною в національній мережі).

CraftBeer (основна світлина facebook Семена Хомуська)

А ще ми є в інстаграмі і фб

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of